tisdag 27 maj 2008

Sjukstuga

Inte hade jag planerat detta... Två sjuka skruttar i soffan som ser på Barnkanalen. S och J har båda feber och ont i halsen. H kände sig också hängig, men elaka mamman tog henne till dagis ändå (hon hade ingen feber och det blir mycket lugnare hemma med färre barn). Själv har jag också en öm punkt i halsen, vad är detta för skräp?
Jag räknade ut att familjen förbrukat SJU penicillinkurer sedan A föddes. Inte klokt. Har vi inte haft nog med sjukor nu? S ska åka på klassresa på fredag så hon bara måste bli frisk.
För övrigt kämpar jag för att få tag i kommunens placeringsassistent. Jag vill inte ha plats på fritids för H under sommarlovet för då får hon ju inte gå på fritids eftersom jag är föräldrarledig... Nyss fick jag tag på hennes kollega, men när jag dragit hela ärendet så kunde hon inte hjälpa mig *grrrrrrrr*

Inga kommentarer: