fredag 23 maj 2008

Shopping

Öppna förskolan blev ett lyckokast idag. Solen sken, vi sjöng och grillade korv och H hittade genast en ny kompis. Medan A sov en stund låg jag på en filt och solade och pratade med mamman till stora L och lilla L. Mysigt!

Sen hämtade vi J och åkte till stan med S och hennes kompis. Hade nån sagt till mig för 5-10 år sen att jag skulle gå på stan med 5 barn och handla kläder och dessutom tycka det var KUL, då hade jag trott att den var djupt ironisk. Men det gick superbra! S vet vad hon vill ha, så det underlättar såklart.
Men varför i hela friden ska det spelas så hög musik? Jag kan för 17 inte tänka klart! NewYorker och GinaTricot är värst. Schlager på maxvolym...

När vi kommit hem och A ammat lite, fick alla rabarbersaft. Sen försvann S och hennes kompis iväg för att gå på marknad! Hjälp vad stora de har blivit (säger jag fast jag nyss handlat bara kläder på damavdelningarna, och ingenting på barnavdelningen).

Snart kväll. Om jag är snäll kanske P kan mortla mig en Caipirinha! Gott gott gott

Inga kommentarer: