fredag 23 maj 2008

Inriktning

Måste man också ha en inriktning på sin blogg? Vem ska läsa?? Bara jag själv antagligen.
Ska jag skriva om mej själv som fyrabarnsmamman och inrikta mig på barn-snack? Eller heminredning, det verkar populärt... Foton på barnens rum, skalade till tusen... Men var ska jag gömma deras leksaker då? Nej, det går inte.
Trädgårdsblogg? Beskriva min dagliga kamp mot kirskålen? Nja, inte så kul att läsa tror jag nog. För jag tar ju bara bort ur min trädgård, jag sätter aldrig dit något nytt, det behövs liksom inte. Såga gräva och rensa är min terapi.
Eller ska jag skriva om böcker? Nej, jag läser för lite för att det ska vara en enda gnutta intressant. Och det blir ju mest pocket, eftersom det är enkelt att hålla i med ena handen medan jag ammar.
Bebis-blogg om A:s första år är det för sent att göra. Hon är ju 7 månader redan. Bara en sommar kvar, sen är det jobbdags igen. Jag erkänner att jag bävar.

Får fundera på vad jag ska skriva om under dagen. Hursomhelst ska H, jag och lilla A gå till utomhus-öppnis och grilla korv. Vädret verkar vara med oss idag!
Och så ska jag försöka ta reda på hur man lägger in foton i bloggen (har ingen aning), samt fundera på om jag verkligen vill lägga in foton på ungarna. De har ju inte bett om det.