tisdag 27 maj 2008

Segt, segt, segt

De två sjuklingarna ligger kvar i soffan. Båda med feber. Ute är det kanonväder, men jag har ingen lust att gå ut. Blir alltid lite nedstämd när något barn blir sjukt. Konstigt. Var och bytte J:s fotbollsskor, så nu ska han väl äntligen ha ett par som passar. Träffade min urgulliga frissa Alex. Tyvärr hade hon inte tid att klippa mig (men hon drog lätt i mina slitna testar och sa att jag blivit långhårig). Måste få det gjort i helgen på något sätt.
A har just idag bestämt sig för att "sömn är för tunnisar, och jag är en tuff tjej som vågar vägra sova". Det är så märkligt med bebisar att när de precis fått en vana och man tycker att tillvaron börjar bli lite förutsägbar, då ändrar de på vanan omgående. Så länge hon är glad ändå så är det OK för mig.
Som sagt, J och S ligger i soffan. De kör Star Wars-maraton och J ska snart se Episod VI för första gången. S ser alltihop för första gången. Bra det, för jag tycker faktiskt att det hör till allmänbildning att kunna skilja en Deltavinge från en Tie Fighter, och känna till Luke Skywalkers släktträd en smula. Håller ni md?

1 kommentar:

Kerstin sa...

Vi har också två sjuklingar hemma. Feber, hosta, snuva och ögoninfektion =/
Kram Kerstin