söndag 25 maj 2008

Mors dag och solen skiner!

Jag fick / tog sovmorgon idag! Sov så länge att jag hann drömma! Det känns som man blivit hel och läkt på något sätt. Och så blev jag uppvaktad! En skiva från P och barnen, miniteckningar från H och en jättefin stämpel med glada grodor från S. Jag har aldrig blivit SÅ presentad förut på mors dag. En bingolott och ett kexchoklad fick jag första gången :)

Därför hade jag redan köpt en present till mig själv *rodnar* Ett sånt här halsband, fast med rätt antal siffror. Men A tycker för mycket om det. Hon säger: Åh vad kul, mamma har satt en leksak om halsen, den ska jag dra allt jag kan i!! Aj. Får väl använda det om några år i stället.
Har ägnat förmiddan åt att koka barnmat. Det sägs att det är så lätt och tar ingen tid alls, men jag håller inte med. 6 burkar mos jobbade jag med i nästan en timme. Det blir dyr mat... Dagens recept: 3 potatisar, 1 morot, köttfärs, två flisor vitlök, en kopp majs och lite ärter. OK, kock blir jag aldrig.
Resten av dagen bjuder på trädgård och fika hos svärmor.