måndag 26 maj 2008

Grått igen

Måndag morgon och sommaren är redan slut. En dotter avlevererad på dagis och en sover i vagnen. På väg till dagis satt en fartkamera. Ni vet en sån där som säger "Din fart är" och "här råder hastighetsbegränsning". H och jag och vagnen hade en fart på 5 km/tim.
På dagis träffade jag mamman till D+E, vår granne. Hon är äntligen klar med sin helvetesbehandling och så oväntat pigg ut. Vi var tvungna att gråta lite. Nu är det bara att hålla alla tummar som går för att behandlingen gjort vad den ska. Det är svårt att tänka på.

Jag har fått glada tillrop från några av er som läser, tack för dem!! Nej, jag lägger väl inte ner förrän jag har börjat kanske. Men jag inser att detta bloggande kan bli ett farligt gift! Jag pratar på och ni kan ju inte säga emot, särskilt inte eftersom jag hade glömt att bocka i "tillåt kommentarer" :-) Och så har jag lärt mig vad RSS är (Tack Maria och Renée). En sån vill jag också ha, hur gör man då då?

Det här var min favoritblogg http://blogg.vlt.se/emden/ men den tog slut. Synd på så rolig läsning.

1 kommentar:

Renée sa...

Hej Tina :-)
RSS - hur funkar det? Tja, man kan nog göra på lite olika sätt, men jag har fixat ett gmail-konto (Google) och på sidan http://www.google.se/reader/ har jag sedan klistrat in adresser på bloggar och sidor som jag vill hålla koll på. Denna google-sida har jag lagt in som startsida i min dator, så varje gång jag startar datorn/går in på denna hemsida kan jag snabbt se vilka sidor som blivit uppdaterade sedan sist! Mkt smidigt och praktiskt!