torsdag 29 maj 2008

Fullt ös

Dagarna går i ett. Igår kväll var jag faktiskt på föräldrarmöte utan A! Det gick bara fint. Kändes lite knasigt att sitta på möte i J:s klassrum med hans fröknar och komma på att det var H som skulle gå där. Det är så skönt att hon ska få samma fröknar som han haft det här året. Känns tryggt.
Igår hann jag också med att köpa tre mattor och en azalea. De sålde ut alla azaleor och rhododendron för halva priset, så jag gjorde ett riktigt kap (hoppas jag). Det förra försöket slutade med några torra pinnar.
Sen har jag också grävt runt i komposten, krattat bort allt häck-klipp, kapat ner en snöbärs-buske som jag aldrig blir av med, köpt ännu en matta och nya dynor till utemöblerna.... Och så städat, diskat och tvättat som vanligt då. Och förresten sålde jag den gamla barnvagnen idag! Satte in annonsen på Blocket för många veckor sedan, trodde nästan den var borta, när plötsligt en tjej ringde idag och ville köpa den. Sånt blir man riktigt glad av!
Idag var det så varmt och härligt!! Sommar!! Hoppas det kommer mera när det borde vara sommar också.
S har packat. I morgon åker hennes klass iväg och ska bo i stugor. Lycklig är hon att hon hann bli frisk!
Dagens "du är inte min kompis": Ringduvorna som tycker att de kan bo i vår lönn. NEJ det kan ni inte!
Dagens GRATTIS till Ronyas lilla bebis-tjej!

Inga kommentarer: