måndag 26 maj 2008

en rubrik

Förmiddagen gick. Jag har gjort en massa ärenden. Lämnat in bussgods och hämtat en tågbiljett bland annat. Lilla A och jag ska åka tåg nästa vecka. Mer om det en annan dag.
En eloge idag också till Stadium, som har öppet köp på alla barnkläder, även badplagg. Synd att jag inte visste det tidigare, för då hade ett bråk med dottern kunnat undvikas. Nåja, nu får hon och bästis-Em likadana badbrallor, det var ju vad de helst ville. Tjejerna ska alltså numera bada i shorts och bikikni-top. Känner mig gammal ibland.
När jag hade tagit mig runt Vårruset på pigga ben förra veckan blev jag genast sänkt igen då jag tittade i påsen med "presenter" (varuprover) man får vid målgång. Förutom en rulle toapapper (nej jag skojar inte nu) fick man antirynkkräm och inkontinensskydd. Så ni vet. Undrar vad vinnaren som var 16 år gillade det.

Inga kommentarer: