onsdag 28 maj 2008

Jobbar på

Nu är den andra halvan av häcken (häggmispel) klippt. Jag klarade sladden idag! Fick sällskap av två pensionärer, manliga, som var ute på förmiddagspromenad. De tyckte jag kunde ta deras trädgårdar också. Jag erbjöd mig att låna ut häcksaxen... Egentligen borde jag väl be dem om att passa A, så hade jag gärna klippt deras häckar också. Som vanligt pratades det om gamle ägaren till huset, "byggmästaren".
Om marken där häcken står lutar, ska man då hålla häcken vågrätt (och alltså högre i ena änden) eller ska man hålla den jämnhög (och lutande)?? Jag gör olika från år till år, och riktigt bra blir det aldrig.
De två sjuklingarna är piggare idag. Star Wars filmerna är slut, så nu har de gått in på tyngre grejor, dvs Sällskapsresan-boxen. Jag reflekterade nyss över att de badbyxor Stig-Helmer får låna av Ole, vilka säkert framkallade många skratt när filmen gjordes, idag är helrätta. Stora och blommiga med hibiscus-mönster. Exakt vad de flesta killar har i badhuset nuförtiden.

Inga kommentarer: