måndag 11 januari 2010

Trött

Sedan jag blev uppmärksammad på att min mage kanske inte är som den ska har jag blivit väldigt uppmärksam på min mage.... Och nej - den verkar inte vara som den ska...

Jag läser ett par sidor av Bodil Malmsten varje kväll. Kanske har jag blivit gammal? I alla fall får det mej att somna med ett litet leende, så då måste det vara nyttigt! Igår läste jag ut "... snöleoparderna". Sen började jag bläddra lite i den, och jag kom inte ihåg ett smack av vad som stod i den första halvan av boken! Vad ekonomiskt! Nu kan jag läsa den en gång till och förhoppningsvis fortsätta le. :-)

Vi har börjat bygga en vägg i källaren. Vansinne att starta något sådant när ingen av oss är vid full hälsa, men vi är så illa tvugna. Lillan växer ur spjälsängen och en större säng får inte plats i hennes rum. Stora flyttkarusellen börjar när rummet blir klart. S flyttar ner, J tar S's rum, H tar J's rum och Lilla A tar H's rum. Fiffigt va? Den lilla skrubb som just nu är A's rum återgår till att bli farstu och klädavlastning.

Nästa vecka ska jag åka till Shanghai. Där har jag aldrig varit så det kanske blir kul.

Inga kommentarer: