tisdag 5 januari 2010

Lita på magkänslan

Dan före julafton gick jag till doktorn igen. Kände på mig att nåt var fel - som jag har känt förut och haft rätt. Fick remiss till en psykolog - "för det har varit ganska mycket för dej va?". Sen togs en hög med prover, som småningom visade på B12-brist. Nu vet jag inte exakt vad det betyder, men jag ska göra en gastroskopi (burr) för att utreda om jag är glutenintolerant... Vilket i sin tur kan ha ett samband med min sköldkörtelsjukdom... Nåja, jag är i alla fall glad att jag tog mig själv på allvar och sökte hjälp. Får se vad jag gör med den där psykologremissen... Äter 4 piller av B12 om dagen nu.

Vi har haft en alldeles underbar vecka i stugan. Sovit enormt mycket och vilat plus umgåtts med familj och kompisar. Spelat julklklappsspelet "Besserwisser" -jätteroligt! - och ätit en massa mat och godis. Känner mej betydligt mer utvilad än före jul, men ännu inte på topp. Nu fick det gärna bli lite, lite varmare, så man kan gå ut på promenad och faktiskt njuta av det!!!

Inga kommentarer: