måndag 18 januari 2010

Inget nytt

Skriver inte så ofta för det händer inget kul. Jo, där ljög jag, det roliga som hänt är att jag gått med i en kör och sjunger en gång i veckan. Bra. Bra att jag tar mej tid för mej själv trots allt.
På lördag ska jag åka till Shanghai. Detta resande börjar kännas helt absurt. Jag gillar ju inte ens att resa! Försöker avvärja en tripp till Australien v7. Jag vill verkligen inte åka dit. En så lång resa så jag får ont i kroppen bara av att tänka på den. Kanske jag åker till Sydafrika i stället...

I övermorgon gastroskopi. Är lite nervös nu plötsligt. Internet är inte alltid så bra. Jag önskar önskar önskar att jag mådde bättre. Att jag var glad och kunde njuta av gåvan som är livet. Men i stället får jag gråtattacker som kommer utan förvarning. Så här vill jag inte vara.

1 kommentar:

Renée sa...

Hej gumman! Önskar att jag hade något revolutionerande i tröstväg att komma med, men det har jag nog inte... Kan bara skicka massor av pepp-kramar från ett vintervitt Skåne och hoppas att allt går bättre än du befarat och att du snart får veta vad som felar i magen.

Hos oss är det födelsedagssäsong och kalasen och paketuppackningarna avlöser varandra. Alla tre pågarna fyller ju år på rad nu och 40-åringen ska ju firas med Teneriffaresa snart - spännande!

Igår fick jag överraskande och helt av en slump veta att vi visst får ersättning för Frans svindyra kvalsterskydd! I höstas fick vi nej eftersom han inte hade astma också, men när jag ringde försäkringsbolaget igen igår i ett annat ärende och bara så där apropå frågade om det verkligen stämde att man inte fick ersättning för kvalsterskydd, så visade det sig att dom ändrat reglerna och nu fick vi minsann ersättning ändå! Tjohoo!! Så nu inväntar jag 3300:- som jag inte alls räknat med :-)

Inget jobb i sikte och igår fick jag veta att jag inte fick webredaktörjobbet på kommunen som jag hoppats på och trodde jag hade chans att få. Kom inte ens på intervju...

Ska tänka på dig i morgon (onsdag eller?)!

KRAM!