onsdag 11 juni 2008

Trött

Känner mig sliten och håglös. Är det regnet?
Snarare A:s dåliga sömn. OK att man sover dåligt när man är bortrest för första gången i sitt liv, men måste det fortsätta på hemmaplan? Nu sover hon bara tre 25-minuterspass på dagen och vaknar varannan timme hela nätterna. Och jag med förstås. Det drar ihop sig till någon "sova-hela-natten-metod", men jag tycker inte om det! Jag vet ju att det funkar bra, eftersom jag gjort det med båda döttrarna, och de lärde sig sova kalasbra. Så här ungefär: http://www.eckerberg.se/somnproblem.htm Men det tar ju kraft!
Med sonen struntade jag i metoder, och han har också varit den som vaknat på nätterna i många år.

Annars har jag fått för mig att jag ska tova citroner... Tar nog en tur till Panduro under dagen!

2 kommentarer:

Renée sa...

Usch, jag vet mkt väl vilket h-e det är att inte få sova på nätterna! Varken mamma eller bebis (eller make och syskon för den delen) blir glada av den sortens tortyr... Som du kanske minns föredrar jag själv AWs sova-hela-natten framför Eckerberg. Men med Frans fick jag ändå inte till det riktigt trots att jag trodde jag visste hur jag skulle göra. Ringde desperat till en bekant som hjälper folk personligen när det inte vill sig och till slut gick det vägen! Sedan dess har det varit nästintill problemfritt med nattsömnen och det är så SKÖNT för alla parter.

Så. Strunta i Eckerberg och ring min supertrevliga och duktiga bekant som hjälper dig hjälpa lilla A till en bra och trygg sömn. Hon är superbra på att peppa och stärka en när man bara vill ge upp - jag kan varmt rekommendera henne!

Här hittar du henne:
http://mami.se/vagledning.html

Stort lycka till och KRAM!

Dilbertina sa...

Ja, jag är trött, men ännu inte helt färdig. Det blir troligen ingen metod alls. Jag har väl skapat nåt eget, mer likt AW med de andra. Med H flyttade jag ner i källaren en vecka och körde henne i vagn på natten. Vi får se hur det blir. Eckerberg verkar för tuff för mig.