tisdag 10 juni 2008

Lite regn!

Jag har sett några droppar falla! Och de behövs. Torkan är verkligen stor i trädgården. Vad som hänt medan jag var borta: Praktirisen har blommat och blommat över. Missade den - igen. En pion har gjort samma sak. Har en konstig pion som bara får två blommor på varsin stängel varje år. Hur i hela friden ska man få den att bli större? Vågar inte gödsla för mycket heller. Sen har bukettspirean blommat över och nästan alla lupiner. Smultronschersminen står i full blom och är så fin! Den är för hög, men jag kapar den efter blomningen. Jasminen blommar också, men jag har inte hunnit ut för att lukta på den.
Idag har jag klippt idegranarna utanför allrummet. Jag lät dem växa i vintras för att jag tyckte de skyddade bra från insyn när jag skulle amma på nätterna. OK, man såg inte in, men man såg inte heller UT längre. De är otroliga att växa mycket. En halv meter om året ungefär! Tyvärr ser man ännu bättre nu hur smutsiga fönstren är..............
A är mindre snorig nu, men fortfarande ganska sur. Och hon sover så dåligt. Det är på pricken dags för nästa utvecklingssprång (se här för mer info om utvecklingssprång http://www.bokus.com/b/9146210571.html). Jag tror hon kryper snart!
Vi har nu bestämt oss för att tacka nej till den inbjudan vi fick till midsommar. För A:s skull. Det känns verkligen tråkigt, men efter förra veckan kände jag att jag helt enkelt inte orkar köra en timme bil för att sen gå och bära på en orolig och ledsen 10-kg:s klump hela eftermiddan-kvällen, och sen köra en timme hem igen. Såklart känns det taskigt mot de som bjöd oss, och jag ville väldigt gärna träffa dem, men det får bli en annan gång. Hon blir ju en sol igen om bara några veckor!

Inga kommentarer: