tisdag 10 juni 2008

Fotboll

Min son var dekorerad med en svensk flagga i pannan när jag hämtade honom i skolan. Hur snyggt som helst!
Jag frågade P om vi skulle titta på matchen idag. Han såg på mej som om han sett ett UFO... Men med lite övertalning och löfte om att servera ouzo (först ville han ha "nåt brasilianskt", men jag tyckte inte det passade) så skulle han nog kunna tänka sig att titta lite. J vill så gärna se matchen, men den börjar ju inte förrän 20:45. OK, han är nog vaken då, men att lova honom det så att kvällströtta H hör det, det går inte. Hon är lagd och sur som bara en nästan 6-årig tjej kan vara. Åh hu, ska hon också gå igenom den åldern nu...

Måste också börja inse att vi snart har en krypbebis i huset! Och ta till drastiska åtgärder för att hennes diet inte ska utökas med mer än dammtussar. Tänker då på smålego, pärlplattepärlor, hårsnoddar, serietidningar och annat smått och gott som storasyskonen sprider omkring sig. Hur GÖR man egentligen???

Förresten kan ni säkert ana vad jag gjorde på eftermiddagen. Putsade allrumsfönstren förstås. Det blev inte bra, men det blev bättre än förut.

Inga kommentarer: