fredag 16 april 2010

Så små vi är

Här sitter jag och vet inte ett dugg om hur det blir. Resa eller inte? Vi får väl se.

Har fått en ny insikt. Om hur stolt man kan bli över sitt barn. Och en liten liten hint om vad som driver vissa föräldrar att driva på sina barn i olika sporter och annat.
Min son är bra på schack. Och han älskar att spela schack! Det är inte ofta han bli verkligt bestämd över nåt, men schacket har blivit hans grej, och han är hur bestämd som helst på att få åka på tävlingar och träningar. Han fyller snart 9.
I veckan var jag nere på schackklubben och lämnade honom för ett extra träningspass. Då hälsade klubbens ordförande på oss, och frågade vad J hette. "Jag heter J" svarad sonen. "Jaha, är du J från R?" sa ordföranden. "Vi pratade om dej i bilen hit". Den här mamman blev stolt kan jag säga (och J lyste som solen). De hade pratat om hur duktig han är!! Wow!

Helgen blir ful av funderingar över om det är lönt att packa resväskan eller inte. För en VULKAN. Kalla på Bamse någon??

Inga kommentarer: