tisdag 23 mars 2010

Sista kvällen

Idag har det regnat hela dan här i Shanghai. Men vi har suttit i möte hela dan, så det spelade inte så stor roll.
Igår var det också möten, och igår kväll kände jag mej rejält trött och frustrerad över hur segt det går, och hur mycket skillnader det finns mellan oss och kineserna i sätt att tänka, planera och göra affärer mm. Idag gick det tack och lov mycket bättre och jag känner mej betydligt mer positiv till projektet och flytten. Det känns verkligen spännande! Nästa steg är att min chef ska starta nån administrativ process, sedan blir det en resa hit för P och mej för att titta på boende. Jag tror att S och lilla A får följa med. S för att hon har valmöjligheten att stanna i Sverige hos sin pappa, fast jag hoppas verkligen att hon vill flytta med oss och inte missa den stora chansen det faktiskt innebär. Lilla A för att vi inte kan få barnvakt åt henne för en hel vecka. Däremot är jag osäker på hur fort saker egentligen kan hända, för sakta tror jag.
Jag är väldigt glad för att vi har bekanta här i stan. För mej och kollegan Roger var det enormt värdefullt att få hälsa på dem och ställa alla frågor om hur det är att flytta hit och bo här. De stortrivs, vilket förstås känns bra.

Dags att gå till sängs. Det blir tidigt upp i morgon biti för att hinna ut till flygplatsen i tid. De har extra säkerhetskontroller redan nu pga Expo. Konstigt att de kontrollerar folk som lämnar stan, men, men... Jag vill egentligen inte skriva hur mycket jag längtar hem och efter barnen. Lättare att skärma av.

Inga kommentarer: