torsdag 18 mars 2010

Åååååkej...





Så här är läget... Jag har ett jobberbjudande här i Shanghai. Familjen har pratat om detta i några veckor och vi kan nog tänka oss en flytt för ett år (eller kanske två).

Detta är inget mina kollegor hemma i Sverige vet så himla mycket om, så om någon som läser mot förmodan känner mina kollegor så får jag be er om lite tystnad. (även om jag inte tror nån därhemma på kontoret skulle bli så förvånad).

Idag har jag suttit ner med chefen här och fått reda på lite mer om hur han tänker och vilket ansvar han vill att jag ska ta.
För ett par veckor sedan var jag med när högre ledningen sa till honom "Make her an offer she cant't refuse". Det kändes ju kul tyckte jag. Nu när jag fick erbjudandet blev jag minst sagt skraj! Det är läskigt mycket han vill att jag ska göra! Hjälp!! Vad liten jag känner mej plötsligt!
Jag ska ta helgen på mej och fundera över om detta är vad jag verkligen vill. Det finns ju ett och annat om och men med en sån här flytt minst sagt!



Igår var vi på en liten turistrunda! Vi åkte till Wuzhen, en myckt gammal stad som är bevarad, som ligger i vatten med kanaler överallt, som Venedig faktiskt. Vi åkte båt och gick omkring och tittade. Våren är precis på väg att bryta ut överallt, och magnoliorna blommar (eller knoppas). Varmt och skönt att gå omkring i bara tröja!! Det ni, snöindränkta svenskar, det är nåt!

2 kommentarer:

Tinas pysselblogg sa...

Fiin bild:)

Kerstin sa...

Nämen oj! Förstår att det är blandade känslor...Du får berätta mer när vi ses på måndag.
Kram Kerstin