fredag 18 juli 2008

Världsrekord i dålig service?


Usch vad jag tycker jag har blivit dåligt bemött. Köpte en tuftad ullmatta på Em i slutet av maj. Jag vet mycket väl att såna mattor luddar, men den här har varit helt extrem. Vi har dammsugit den nästan varenda dag, och den har blivit fulare och fulare hela tiden för att det lossnar tussar från den. Luggen sitter alltså inte fast ordentligt och den är ojämnt klippt så en del trådar är längre än andra, vilket har lett till att hela matten ser flammig och jätteful ut. Ringde butiken, och efter att ha dragit hela visan att ullmattor kan ludda, så sa tjejen till slut vänligt "kom in så tittar vi på den tillsammans".
Men tyvärr var det inte samma person som stod i butiken. Den som stod där ville inte ens titta på mattan. Han ville bara se kvittot, och när han fick det sa han "Rea-matta? Då blir det värre, det är inte öppet köp på rea". Vi sa att det handlar inte om öppet köp, utan en reklamation, men det vägrade han förstå, och var superotrevlig. Men till slut skulle han skicka mattan till leverantören för "bedömning". Själv tittade han aldrig på mattan över huvud taget. Usch vad känner mig illa till mods. Ska man behöva räkna med dålig kvalitet för att man handlar på rea???? Och såklart kunde han inte svara på hur lång tid det skulle ta. Nu sitter jag och glor uppgivet på ett tomt golv. BLÄ

Inga kommentarer: