lördag 10 juli 2010

Vilken vecka!!

Det här var en härligt intensiv vecka! Jag har jobbat två dagar och varit på kund-jippo tre dagar! Först en massa föredrag (på kinesiska), sedan en "HuangPu river cruise" med middag ochunderhållning a´la kines, dvs en volym i högtalarna som skräller i öronen.
Hade besök av flera svenska kollegor, det kändes toppen! Vi bodde på en märklig konferensanläggning som heter Lake Malaren eller Lake Meilan, där stilen skulle vara skandinavisk. Konstigt ställe, där åtminstone inga kineser bodde.
I går, fredag var vi på Expo. Det var rätt mycket för varmt, +30 nånting. Men trots alla köer så hade vi ganska skoj. Besökte de paviljonger som hade lite mindre köer, Tjeckien, Slovakien, Cypern, Albanien (!), Afrika-paviljongen och förstås Sverige, dit vi hade VIP biljett. På väg hem stannade vi till i Cuba-paviljongens Havana bar, som verkligten var trevlig med billiga drinkar (billiga för oss vill säga). Vi tog varsin Mojito och lyssnade på passande musik.
Jag har hunnit fixa det mesta nu. Tunnelbanan övervunnen, mobiltelefon inköpt och abonnemang fixat, diskmaskinen fungerar nu och en ny torktumlare fick jag också.
Det enda riktigt negativa är att det tar så pass lång tid att åka till och från jobbet. ca 50 minuter från dörr till dörr, och det är i bästa fall. Jag får se om jag kommer orka med det i längden, eller om det blir till att hyra en bil med chaufför...

I helgen ska jag fortsätta förbereda för att familjen kommer hit på torsdag. Jag längtar så mycket efter dem nu! Vi har alldeles för stort hus för att man vill vara ensam här. Igår kväll badade jag förresten i poolen för första gången! Det var lite mulet, men + 30 säkert, men hursomhelst var jag helt ensam i denna jätteanläggning! Vilken konstig känsla att simma omkring alldeles själv i djungel-labyrinterna! LYX!!

Inga kommentarer: