fredag 2 juli 2010

Sista hotellkvällen!


Ikväll känner jag mej trött och ensam. Inget fredagsmys direkt. Jag är så glad för Skype och min nya webb-kamera, ja, framför allt att de därhemma har webbkamera. Jag har pratat med alla i familjen idag!
I morgon tar jag taxin till det stora tomma huset med de sista av mina saker! Sen börjar stora shoppingrundan... Inser att mycket finns att köpa i småbutiker, om man inte bara vill omge sej med Ikea-grejor, och det vill jag inte. Köpa ätpinnar på Ikea? När det finns massor av olilka sorter i kvartersbutiken som kostar 4 spänn för ett 6-pack? nja...
Kollegan Roger kommer nog på en kopp kaffe på söndag. Med frun och lilla dottern! De ska få tillökning i höst! En Shanghaibebis väntas! Jag måste säga att jag tycker det är så läckert, och så modigt!

Vi har nu jobbat i två hela dagar. Förvirrad fortfarade. Men på måndag ska jag äntligen ha ett möte med mina nya chefer och diskutera projektet och upplägget och mitt ansvarsområde. Dessutom ska jag på måndag - nice surprise - ha två anställningsintervjuer med personer som jag i så fall också ska bli chef för (!). Hejsvejs, vilken koll man har.
I slutet av nästa vecka är det kund-event och Expobesök som gäller. Hoppas innerligt att det blir lite svalare då!! +37 igår, det var rätt grymt.

Inga kommentarer: