tisdag 22 juni 2010

Flygbiljett inhandlad!

Ojdå, det fanns bara business-biljetter kvar, så synd då ;)
Jag reser iväg om ganska exakt en vecka.
Tack Nina för kommentaren om skattekontoret, jag tror vi tar det lugnt med den anmälan... Men bekymret är f-kassan, då vi inte ska få fler barnbidrag, och hur man avanmäler det? Bara en av alla de saker som återstår att lösa. Barnbidrag för 4 barn är mycket pengar, och det blir lite jobbigt om man måste betala nån straffavgift för att man får för mycket pengar från dem.

Just nu väntar jag spänt på visumen. Vi har bara inbjudan till 3 av barnen, för blanketten var inte längre än så. Så nu klagar konsulatet, inte så skoj. Jag vill gärna ha mitt pass tilbaka innan tisdag, liksom.


Förra veckan var vi i stugan och målade! 40 liter falu-rödfärg har vi gjort av med på de tre uthusen! Men det var underbar avkoppling att få jobba med kroppen ett tag, och inte ha tillgång till mail. Kontrasten mot storstan är total, när man står där med kossorna intill som nyfiket tittar på och undrar varför man står på en stege och målar.

Lite svettigt period var det när vi fick besked att skolan i Shanghai hade FULLT! Men det tog några mail fram och tillbaka, så hade de plötsligt plats för alla tre barnen. *kineser*

Någon sa at det är lika mycket jobb när man kommer fram till Kina, som det är innan man åker ut. då blev jag lite döv. Orkar inte höra sånt.

Inga kommentarer: