lördag 1 maj 2010

Tittar på Johannesburg lite grann från sidan av

Skrivet i onsdags...

Har nu varit här i Sydafrika i snart tre dagar, men har egentligen inte sett mer än insidan av hotellrummet, vårt kontor och ett annat kontor. Samt två olika shoppingcentra dit man åker bil för att äta lunch.
Trots min begränsade vistelse har jag sett saker som känns lite nya för mej. Som all information om HIV, reklamskyltar och broschyrer, och till och med gratis kondomer på toaletten på kontoret.
En annan sak var den allvarliga lappen i köksavdelningen på det ena kontoret som sa ungefär följande: ”Det har framkommit att vissa personer har gjort i ordning sitt eget kaffe. Här är det Michelle som gör kaffe och te, och det serveras till både arbetare och tjänstemän flera gånger om dagen. Vi vill inte se att ni någon gör sitt eget kaffe i fortsättningen.
Vi har haft rätt uselt väder med mycket regn. Hotellrummet är inget vidare, med mögliga tavlor och mögeldoft i garderoben. Sängen är fantastisk som tur är, och jag har sovit underbart bra sen vi kom hit.
Nu ska vi gå ut och se om vi kan köpa lite vin att ta med hem!
Jag har inget Internet, så jag får lägga in det här när jag kommer hem igen!

Inga kommentarer: