lördag 1 maj 2010

Hemma

Så skönt det är att vara hemma! Har rest hela natten och är allmänt trött och mosig. Sitter i soffan med en liten sjukling bredvid.
Sydafrika var väl OK, men aldrig att jag skulle kunna bo i Johannesburg! Galler och grindar, taggtråd och vakter. Alla vita verkar bo i inhägnade områden med elstängsel runt. Det enda vi rörde oss "fritt" var när vi gick från hotellet tvärsöver gatan till ett enormt stort shoppingcentrum för att äta frukost och kvällsmat. Och då fick man verkligen titta sej för så man inte blev överkörd, trots att det var "grön gubbe". Jag önskar dessutom att jag inte hade sett "District 9" före den här resan. Den låg som ett obekvämt skav över mej.

Det drar ihop sig till familjens resa till Shanghai. Jag börjar bli ordentligt nervös för hela spektaklet, inte minst packningen. Att flyga med lilla A och de andra trollen, jag längtar inte precis. Men jag hoppas att allt ska gå bra! Vi har åtminstone fått hotellrum, tyvärr två dubbelrum med extrasängar, fast det är nog ändå bra gjort för att vara expo-tider. Och sen ska vi få en agent som visar oss olika hus och ett par skolor. Eftersom vi har två hela lediga helger så ska vi säkert kunna se oss omkring också! Om det nu är nån ledig yta kvar för alla Expo-turister... :)

Inga kommentarer: