tisdag 9 december 2008

I Saskatoon

Sitter i Kanada och har min första lediga stund sen jag kom hit i lördags... Snacka om tuff vecka! Vi har olika möten med kunder hela veckan, och det har varit rejält kämpiga saker. Men hittills har allt gått vägen, och nu är det "lätta" saker kvar att avhandla. I kväll en teknisk diskussion, och i morgon ett Kick-off möte för ett nytt projekt, troligen hela dagen.
I morgon kväll åker vi vidare till Regina, och på torsdag får jag veckans höjdpunkt, när jag ska få se ett av världens största gruvspel. Jag längtar! Gissar att jag måste göra en presentation även då, men det går nog lätt som en plätt när jag har "övat" så många gånger redan.
Känner mig ärligt talat helt manglad, men kraften kommer väl tillbaka.

Mest bekymrad är jag att med Noll fritid hinner jag inte köpa några presenter till barnen (hade liksom lovat dem nåt åt det hållet). Vill helst slippa flygplatsshopping. Nåja, det är flera dagar kvar till hemresan, någon liten lucka får jag ta och ordna till!!!

Vädret här är kalas! Det var -20 i morse, men nu är det -3 och nästan solsken. Ganska mycket snö ute också. En av kollegorna fick sitt bagae borttappat på resan hit, så han har ingen jacka... Jag har lånat honom en gammal sliten fleecetröja, han blev riktigt glad för det :) "Äkta" kinesisk North Face!

Inga kommentarer: